veelgestelde vragen
Hieronder vind je antwoorden op de veelgestelde vragen.
FAQ
entree concertzalen
Grote Zaal: Schouwburgplein 50
Jurriaanse Zaal: Kruisplein 30
Willem Burger Zaal: Kruisplein 40
Eduard Flipse Zaal: Karel Doormanstraat 223
wanneer gaan de deuren open?
De deuren van de Eduard Flipse-, Willem Burger- en de Jurriaanse Zaal (bij pop, jazz en overige genres) gaan om 20:00 uur open.
De deuren van de Grote Zaal en de Jurriaanse Zaal (bij klassieke voorstellingen) gaan open om 19.30 uur.
mag ik de zaal in als ik te laat ben?
Arriveer je na aanvang van het concert, dan krijg je bij de eerstvolgende concertonderbreking de mogelijkheid om de zaal in te gaan. Bij concerten waarbij geen geschikt moment is om de zaal te betreden, wordt geen toegang verleend. Kom dus op tijd.
ik ben verhinderd, wat nu?
Geen paniek! Je kan je tickets voor de meeste concerten tot 2 dagen voor aanvang van een concert ruilen. De voorwaarden lees je hier. Je kan meestal de tickets ruilen voor een ander concert of een tegoedbon.
De Doelen behoudt zich gedurende het seizoen het recht voor bepaalde concerten van het ruilbeleid uit te sluiten. Concerten georganiseerd door derden zijn uitgesloten van het ruilbeleid, deze concerten vind je hier.
wanneer mag ik klappen tijdens klassieke concerten?
Bij klassieke concerten applaudiseert men doorgaans als alle delen van een muziekstuk zijn gespeeld. Weet je niet wanneer een muziekstuk is afgelopen? Wacht dan voor de zekerheid tot de rest van de zaal begint te klappen.
zijn er kledingvoorschiften?
Er gelden geen kledingvoorschriften, tenzij anders aangegeven door de organisatie van het evenement/concert.
wat is de minimum leeftijd voor concerten?
Voor het zelfstandig bezoeken van evenementen (zonder begeleiding van een meerderjarige) hanteren wij een minimum adviesleeftijd van 14 jaar (tenzij anders vermeld op de eventpagina).
Aan bezoekers jonger dan 18 jaar wordt geen alcoholische drank verstrekt.
Bezoekers jonger dan 18 jaar hebben na 23:00 uur geen toegang (tenzij anders vermeld op de eventpagina).
Voor het bezoeken van klassieke concerten hanteren wij een minimumleeftijd van 8 jaar (tenzij anders vermeld op de eventpagina).
ik ben iets verloren, waar kan ik terecht?
Mocht je iets verloren zijn dan kun je terecht bij de afdeling gevonden voorwerpen. Deze is telefonisch te bereiken via 010 2171700.
mag ik foto's of video-opnames maken?
Geluids- en beeldopnamen zijn zonder toestemming van de musici en directie niet toegestaan. Neem contact op met de receptie 010 2171700 voor toestemming.
kan ik in de Doelen voorafgaand aan een concert eten?
De Doelen is gelegen in het centrum van Rotterdam en in de buurt vind je talloze restaurants en eetcafés. In ons gebouw bevindt zich de Stadsbrasserie en in de Doelen Studio bent u van harte welkom voor een borrel en zijn er enkele versnaperingen.
waar kan ik terecht met een suggestie, klacht of compliment?
Deze kunnen worden gericht aan contact@dedoelen.nl
Wij streven ernaar om je binnen 10 dagen te beantwoorden.
zijn er pauze tijdens een concert of voorstelling?
Als een voorstelling of concert een pauze heeft wordt dit aangegeven op de concertpagina. De pauzes duren 25 minuten.
hoe wordt de Doelen schoongemaakt?
Naast de reguliere schoonmaak zorgt de Doelen voor een intensieve schoonmaak van contactoppervlakken zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen voorafgaand, tussendoor en na ieder concert. Voor bezoekers zijn op voldoende plekken desinfectiemiddelen beschikbaar.
hoe werkt het ventilatiesysteem van de Doelen?
Het ventilatiesysteem van de Doelen gebruikt lucht van buiten voor luchtverversing en geen recirculatiesysteem.
huisregels de Doelen
Wil je meer weten over de huisregels van de Doelen? Klik dan op onderstaande button!
hoe kan ik tickets bestellen?
Dit kan online of via de ticketbalie van de Doelen Tickets & Service; je kan langskomen of even bellen.
hoe kan ik tickets reserveren?
Tickets voor concerten reserveren kan via deze website of telefonisch. Indien je ook voorziening wilt reserveren voor het concertbezoek raden wij aan telefonisch contact op te nemen met Tickets & Service.
welke concerten heeft de Doelen gepland?
In onze agenda vindt u de meest actuele informatie over de geplande concerten. Voor de concerten die niet allemaal plaatsvinden zoals oorspronkelijk gepland proberen wij een passend alternatief te vinden.
Let op! Het Rotterdams Philharmonisch Orkest het laatste nieuws over hun programmering vindt u op www.rotterdamsphilharmonisch.nl
e-tickets
We verzoeken iedereen om te kiezen voor e-tickets (pdf) in plaats van tickets per post. E-tickets kunt u voorafgaand aan je concertbezoek zelf printen of u toont het e-ticket op je smartphone.
hoe gebruik ik een actiecode?
Indien je een actiecode hebt moet je de volgende stappen volgen:
1. Login of maak een nieuw account aan.
2. Plaats het concert in de winkelmand en klik op selecteer plaatsen
3. Bevestig de stoelkeuze
4. Vul rechtbovenin de actiecode in en klik op activeer
5. Maak je stoelkeuze, kies het juiste prijstype en klik op bevestigen.
6. Bevestig je bestelling met doorgaan
hoe gebruik ik een podium cadeaukaart?
Indien je een Podium Cadeaukaart hebt, kan je deze gebruiken tijdens de laatste fase van het bestelproces: bezorg- en betaalmethode. Bij het selecteren van de betaalmethode kies je voor Podium Cadeaukaart en vervolgens voor 'beveiligd betalen'. In het volgende scherm kan je het nummer van de Podium Cadeaukaart en de pincode invullen. Het tegoed wordt met je bestelling verrekend en het eventuele restbedrag kan via Ideal of een van de andere betaalmethodes worden voldaan.
uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?
iDEAL
iDeal verzorgt alle online betalingen via je eigen bank. Via deze betaalmethode word je direct doorgestuurd naar de site van de desbetreffende bank waar de betaling plaatsvindt.
creditcard (Visa, MasterCard, American Express, Cartes Bancaires en CartaSi)
Alle creditcard gegevens kunnen veilig worden ingevuld dankzij onze beveiligde SSL procedure. Er zal gevraagd worden naar een ‘card verification code’. Dit is een 3-cijferige code die je kan vinden op de achterkant van je creditcard.
De betaalmethode zijn: iDEAL, Creditcard, Podium Cadeaukaart en Doelen Giftcard/ tegoedbon. Bevestig je keuzes met de knop 'doorgaan'. Vervolgens kan je de bestelling afronden. Je bestelling is pas definitief als je na de betaling bij jouw bank bent teruggekeerd op deze website.
is het betaalproces beveiligd?
Alle betalingen zijn volledig beveiligd dankzij ons beveiligingssysteem dat berust op het Secure Socket Layer - Protocol. Deze SSL beveiliging garandeert dat betaalgegevens veilig zijn.
creditcard
Betaling met creditcard is beschermd door het online systeem van onze bancaire partner Mollie. Je bankgegevens worden alleen gecodeerd verstuurd, wat betekent dat deze volledig onleesbaar zijn. Daarnaast worden de gegevens alleen door Mollie verwerkt, de Doelen heeft geen inzage in persoonlijke gegevens. In feite wordt het kaartnummer dus niet aan de Doelen gecommuniceerd maar rechtstreeks aan onze partner Mollie. Het beveiligingssysteem is gebaseerd op de SSL* (Secure Socket Layer) met 128-bits.
kan ik mijn bestelling annuleren?
Heb je, je vergist tijdens het bestellen en wil je, je bestelling graag annuleren? Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met Tickets & Service.
hoe werken mobiele tickets?
Zorg dat je de e-tickets (in hoog contrast) op het scherm heeft tegen de tijd dat je aan de beurt bent om te voorkomen dat er een rij ontstaat.
Je kan tickets direct downloaden; het bestand (.pdf) wordt meteen geopend op de smartphone.
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van de iPhone of Android applicaties om al je tickets te bewaren. Dit gaat als volgt:
1. download de app
![]() |
iPhone Met de app Wallet, die standaard op de iPhone zit kan je de mobile tickets opslaan. |
![]() |
Samsung / android Met bijv. de app WalletPasses (in Google Play store) kan je ook de tickets opslaan. De app heet Kaarten wanneer het is geïnstalleerd. |
2. download je mobile tickets
Om de mobile tickets in de app te downloaden, open je op je smartphone de e-mail van de Doelen met de link naar de kaarten Klik bij 2. Smartphone op de eerste link. De app opent automatisch en klik op Voeg toe om het mobile ticket op te slaan.
Let op: Heb je meerdere tickets gekocht, dan dien je per link steeds het ticket in je app op te slaan. De tickets worden per evenement opgeslagen. Heb je voor meerdere voorstellingen kaarten gekocht, dan worden ze per voorstelling opgeslagen.
3. het scannen van tickets
Wanneer je naar het concert komt, open je de app en zoek je de desbetreffende kaarten. Heb je meer kaarten, veeg dan van rechts naar links om het volgende ticket in beeld te krijgen. Onze gastvrouwen en –heren kunnen dan de QR-code per ticket scannen.
hoe vraag ik een tegoedbon aan?
Tickets die aan onderstaande voorwaarden voldoen kunnen geruild worden voor een ander concert of tegoedbon. Wij brengen 5,- euro in rekening voor deze service en de kosten worden verrekend met de tegoedbon. Neem contact op met Tickets & Service
voorwaarden
- aanvraag mogelijk tot aan de start van het betreffende concert
- uitsluitend voor tickets uit de eigen programmering van de Doelen
- reeds betaalde administratiekosten worden niet teruggestort bij teruggave van tickets
- de tegoedbon is één jaar geldig vanaf datum van uitgifte, deze datum vind je op je tegoedbon
- restitutie en achteraf inleveren van tickets is niet mogelijk
ruilen niet mogelijk
De Doelen behoudt zich gedurende het seizoen het recht voor bepaalde concerten van het tegoedbon- en ruilbeleid uit te sluiten. Concerten (deels) georganiseerd door een externe partner zijn uitgesloten van het ruilbeleid, deze concerten vind je hier.
uitzondering
Heb je een ticket gekocht voor een concert dat later verplaatst is naar een andere datum? Dan heb je recht op restitutie. Stuur een e-mail naar tickets@dedoelen.nl met je ordernummer en IBAN-nummer en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.
hoe gebruik ik een tegoedbon?
Als je een tegoedbon hebt, kan je deze gebruiken tijdens de laatste fase van het bestelproces: bezorg- en betaalmethode. Selecteer de optie Doelen Giftcard / tegoedbon. Vervolgens kan je het vouchernummer van de tegoedbon invullen. Het tegoed wordt met de bestelling verrekend en het eventuele restbedrag kan via Ideal of een van de andere betaalmethodes worden voldaan.
tickets ruilen
Heb je tickets gekocht, maar ben je verhinderd? Geen probleem. Bij de meeste concerten kun je tot de aanvangstijd van het concert (voor € 5,-) tickets ruilen voor een ander concert of een tegoedbon. Lees hier de voorwaarden.
tickets kwijt
Als je tickets hebt verloren, dan kun je een duplicaat afhalen bij de ticket balie. Naam- en adresgegevens moeten gelijk zijn aan die van de oorspronkelijke besteller.
servicekosten
Voor vrijwel alle evenementen worden servicekosten bij de verkoop van tickets in rekening gebracht. De servicekosten zijn de kosten die voor de Doelen gepaard gaan met het (technisch) mogelijk maken van het betalen, vervaardigen en verzenden van concert tickets en/of e-tickets. De kosten zijn per transactie verschuldigd. De hoogte van de servicekosten verschillen per betaalwijze.
De servicekosten en verzendkosten zijn per 1 augustus 2022 verhoogd. De afgelopen jaren hebben de kosten gelijk kunnen houden, maar met de huidige prijsstijgingen zijn we genoodzaakt om de servicekosten te verhogen.
- € 3,50 per order
- Tickets versturen per post € 2,50 per verzending
- Tickets zelf printen kosteloos
Voor het in rekening brengen van servicekosten bestaan regels die de Autoriteit Consument & Markt handhaaft. Meer weten over dit onderwerp? Klik hier.
tickets Rotterdams Philharmonisch Orkest
In de zomer 2021 zijn de ticketsystemen van het Rotterdams Philharmonisch Orkest en de Doelen gesplitst voor een betere service. Om tickets voor een concert van het Rotterdams Philharmonisch Orkest te boeken word je daarom vanaf nu doorverwezen naar de website van het orkest. Tegoedbonnen van de Doelen zijn niet inwisselbaar bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en vice versa.
weet waar je koopt
Koop alléén tickets via de officiële verkoopkanalen. Tickets gekocht via niet-officiële ticketaanbieders worden bijna altijd te duur aangeboden en bieden geen garantie voor toegang. Kijk voor meer informatie op www.weetwaarjekoopt.nl.
Rotterdampas
Krijg maandelijks 50% korting op een selectie concerten met de Rotterdampas. De voorwaarden van de Rotterdampas vind je hier.
We Are Public
Bezoek een selectie concerten met je We Are Public-pas! Bekijk het actuele aanbod op wearepublic.nl.
jongerenkorting & CJP-Pas
Ben je 30 jaar of jonger óf heb je een CJP-kaart, dan kun je de meeste concerten bijwonen voor slechts €10. Als je concerten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest wilt bezoeken, is dit tarief alleen geldig voor de 2e en 3e rang.
Vergeet niet je CJP-kaart of identiteitsbewijs mee te nemen. Het kan zijn dat je bij de toegangscontrole gevraagd wordt dit te tonen.
Om een ticket te kopen met het kortingstarief moet je aan één van de volgende voorwaarden voldoen:
- 30 jaar of jonger
- CJP-pashouder
- CJP Docentenpas
Dit tarief geldt voor bijna alle concerten. Lees hier meer over de CJP-pas.
serie-korting: 25% korting bij 4 concerten of meer
Kies 4 of meer losse concerten uit ons programma en ontvang 25% korting over de hele bestelling. Deze aanbieding geldt op een deel van de concerten.
Deze korting wordt niet verleend op kortingstarieven zoals het CJP- of jeugdtarief. Bij een online bestelling wordt deze korting zichtbaar als ticketoptie.
openingstijden
We zijn geopend voor bezoekers en telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 14 en 18 uur via 010 - 2171717. Behalve op feestdagen.
openingstijden de Doelen Studio
Maandag & dinsdag: bekijk het actuele programma
Woensdag: 13.00 - 18.00
Donderdag: 13.00 - 23.00
Vrijdag: 16.00 - 23.00
Zaterdag: 16.00 - 23.00
Zondag: 13.00 - 18.00
welke voorzieningen zijn er?
Er kunnen korte wachtrijen zijn om het gebouw te betreden. Als je niet in de rij kunt staan of hulp nodig hebt, kun je bij Tickets & Service om hulp vragen en even plaatsnemen aan de leestafel.
We verwelkomen rolstoelgebruikers en geleidehonden.
toiletten
Er bevinden zich toiletten op elke verdieping van de Doelen. De toiletten op de 2e verdieping zijn ook met de lift bereikbaar.
garderobe
De garderobes van alle zalen bevinden zich op de eerste verdieping.
lift
Er zijn 3 publiekliften in het gebouw. Deze zijn toegankelijk voor rolstoelen.
oordopjes
Heb je last hebt van het geluid in de zalen? Vraag dan aan een van onze publieksmedewerkers om oordopjes.
De Doelen is toegankelijk voor iedereen. Ben je op zoek naar meer informatie over de route, de lift, zaalplattegronden of heb je andere vragen? Kijk hier voor meer informatie of neem contact met ons op.
De Doelen ligt in het hart van Rotterdam, op korte loopafstand (400 meter) van Rotterdam CS, tram, metro en bushaltes. Rondom de Doelen zijn diverse parkeergarages.
is er parkeerkorting?
Voorafgaand aan uw concertbezoek met korting een parkeerkaart boeken kan via parkereninrotterdam.nl.
waar kan ik parkeren?
In de directe omgeving van de Doelen bevinden zich verschillende parkeergarages.
loop ik nog onderlangs via de parkeergarage naarbinnen?
Momenteel is het niet mogeljik om via de parkeergarage beneden de Doelen in te lopen.
waar kan de taxi mij afzetten/ophalen?
Een taxi kunt u afzetten/ophalen rond het gebouw van de Doelen.
P+R: voordelig parkeren
Een voordelige en gemakkelijke manier van parkeren is op een P+R-terrein aan de rand van de stad. Op een P+R-terrein kunt u uw auto of motor parkeren en verder reizen met het openbaar vervoer. Bekijk hier een overzicht van de P+R-terreinen in Rotterdam.
wegwerkzaamheden centrum Rotterdam
Op verschillende plekken in Rotterdam vinden intensieve wegwerkzaamheden plaats. Onder meer de Schiedamsedijk is beperkt voor verkeer. Kijk voor vertrek voor de actuele situatie en afsluitingen op: www.rotterdamonderweg.nl.
wat is een livestream?
De concerten worden gefilmd met meerdere camera's en de opname wordt online uitgezonden. Dit betekent dat je thuis, in je eigen huiskamer, het concert kunt bijwonen.
Hoewel wij het woord livestream gebruiken, zie je een eerder exclusief voor dit doel opgenomen voorstelling. Dit doen wij omdat wij jou zo de best mogelijke kijkervaring kunnen garanderen, met camerabeelden uit verschillende hoeken die je als concertbezoeker normaal niet te zien krijgt. De reden dat wij het woord livestream gebruiken, is omdat de voorstelling live wordt uitgezonden. Met andere woorden: de voorstelling start automatisch op een vaste aanvangstijd en kan niet worden gepauzeerd.
wat heb ik nodig om de online stream te bekijken?
Je hebt een apparaat nodig om de online stream te bekijken, we adviseren een tablet, laptop of desktop-pc met een bijgewerkte browser. Als alternatief kunt je kijken op je smartphone.
Je hebt een goede internetverbinding nodig, bij voorkeur via een kabel, maar wifi of 4G werkt ook.
Je hebt de unieke toegangslink nodig. Je ontvangt de toegangslink ofwel direct in de orderbevestigingsmail of twee dagen voor de online stream. De toegangslink is ook beschikbaar in het online ticket.
hoe kan ik de livestream casten met Chromecast/ Apple Airplay op mijn TV?
Je vindt via deze link meer info over hoe je dat kunt doen. Of lees deze snelstartgids van Google over het casten via Google Chromecast.
Let op, via je iPad/Tablet of iPhone/Smartphone kun je niet naar een Google Chromecast casten. Dit kan wel via een laptop door de link van de online stream te openen in de Google Chrome-webbrowser en vervolgens de video te casten.
Voor gebruikers van Apple TV geldt dat dit alleen werkt in combinatie met de webbrowser Safari.
Belangrijk is dat de Chromecast/ Apple Airplay én het gebruikte device op hetzelfde wifi-netwerk zijn aangemeld.
kan ik de livestream ook bekijken buiten Nederland?
Ja, dit kan zeker. Je krijgt namelijk een weblink die je overal af kunt spelen.
kan ik de online stream op een later moment terugkijken?
Ja, er is een selectie online concerten beschikbaar om terug te kijken. Indien er meerdere uitzendata zijn wordt dit tijdig aangeven. Er zijn ook online series gratis online beschikbaar op ons YouTube kanaal.
hoe lang kan ik terugkijken naar concerten die on demand beschikbaar zijn?
Een online stream blijft 30 dagen actief en vanaf eerste kijkmoment 48 uur beschikbaar.
Bijvoorbeeld:
Je koopt op 1 januari 20:00 uur een ticket nu is de eindtijd voor deze stream op dat moment: 1 februari 20:00 uur. Als je op 2 januari 14:00 uur gaat kijken of het werkt en alvast de eerste minuut kijkt wordt de eindtijd voor deze stream op dat moment: 4 januari 14:00 uur.
wordt de livestream ook echt live uitgezonden?
Ja, de online stream wordt opgenomen, maar kan (voorlopig) alleen live worden bekeken.
kan ik de livestream met andere mensen bekijken?
Nadat je een online ticket hebt gekocht, ontvang je een unieke link, die je op één apparaat tegelijk kunt gebruiken. Het is aan jou om te beslissen met hoeveel mensen je de stream bekijkt, maar we vragen je vriendelijk om de link niet openbaar te delen.
welke webbrowsers zijn het beste om de stream te bekijken?
We raden aan om een recent bijgewerkte webbrowser te gebruiken, zoals Google Chrome, Firefox of Safari. Controleer of update de browser op tijd voordat de online stream start.
kan ik de link naar iemand anders sturen om de weergave te delen?
We raden af om de link naar iemand anders te sturen, voor het geval je de stream zelf wilt bekijken. De online stream is maar op één apparaat beschikbaar.
Dit laatste is niet van toepassing op online streaming van gratis concerten. Maar we raden iedereen wel aan om een eigen ticket te kopen om op de hoogte te blijven van eventuele last-minute updates.
kan ik de stream op meer dan één apparaat tegelijk bekijken?
Nee, je kunt de online stream maar op één apparaat tegelijk bekijken. Voor elk extra apparaat is een extra toegangslink nodig.
Dit geldt niet voor online streams van gratis concerten.
ik kan mijn unieke toegangslink niet vinden. Wat kan ik doen?
De unieke link wordt per e-mail naar het adres gestuurd dat je hebt opgegeven bij het kopen van tickets voor de online stream, direct nadat we je bestelling en betaling hebben ontvangen.
Controleer de spamfolder voor het geval de e-mail daarin staat. De onderwerpregel van de mail begint met 'Je reservering van de Doelen'. Mocht je de e-mail niet kunnen vinden, neem dan contact op met tickets@dedoelen.nl.
is er technische ondersteuning beschikbaar tijdens de livestream?
Ja, tijdens de online stream kan er contact worden opgenomen per e-mail: tickets@dedoelen.nl
Indien er een live chat is kunnen ook alle vragen daarin worden gesteld.
ik zie niets op de stream of de stream lijkt te zijn gestopt. Wat kan ik doen?
In de meeste gevallen helpt het om de webpagina in de browser te vernieuwen. Je kunt dit doen door op F5 (Windows) op het toetsenbord of Command ⌘ + R (Mac) te klikken. Of gebruik het icoon dat zichtbaar is in de browser (pijl) om te vernieuwen. Klik vervolgens weer op de 'start stream'-knop en vervolgens op de' playbutton '.
Als dit niet werkt, controleer dan de volgende stappen:
- Controleer of de juiste link wordt gebruikt voor toegang tot de stream.
- Controleer de internetverbinding (gebruik indien mogelijk een bekabelde internetverbinding).
- Controleer of de browser recentelijk is bijgewerkt.
- Controleer of cookies in de browser zijn ingeschakeld.
- Controleer of de batterijen van het apparaat volledig zijn opgeladen.
Staat het antwoord er niet bij? Neem dan contact op met de Tickets & Service.
wanneer start de verkoop van het nieuwe seizoen?
De start verkoop van het nieuwe seizoen wordt jaarlijks in het eerste kwartaal van het jaar aangekondigd.
wanneer is de voorverkoop van het nieuwe seizoen?
Er zijn jaarlijks voorverkoopmomenten voor onze Patronen, Schutters, Donateuren en seriehouders van de afgelopen 2 seizoenen. De voorverkoopmomenten worden in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar aangekondigd.
welke kortingen zijn er?
seriekorting: 25% korting bij 4 concerten of meer
Kies 4 of meer losse concerten uit ons programma en ontvang 25% seriekorting over de hele bestelling. Deze aanbieding geldt op een deel van de concerten.
Deze korting wordt niet verleend op kortingstarieven zoals het CJP- of jeugdtarief. Bij een online bestelling wordt deze korting zichtbaar als ticket optie.
korting t/m 30 jaar of CJP
Voor jongeren hanteren we op een selectie van concerten een speciale kortingsprijs van €10. Check hier welke concerten hiervoor in aanmerking komen.
Rotterdampas
Er is maandelijks 50% korting op een selectie concerten met de Rotterdampas. De voorwaarden van de Rotterdampas vind je hier.