• di 23 apr ’24
    deuren open
    19:30
    start
    20:30
    eind
    22:00
    Eduard Flipse Zaal (zitplaatsen met vrije stoelkeuze)

Grammy Award winaar en inspiratie voor karakter ''Miho'' in de Pixar film Soul geregisseerd door Jon Batiste

Grammy Award-winnend bassist en componist Linda May Han Oh, gevestigd in New York, leidt een zeer dynamische groep musici die The Glass Hours uitvoeren: een verzameling muziekstukken gebasseerd op abstracte thema's zoals de kwetsbaarheid van tijd en leven, waarbij vooral de paradoxen en tegenstellingen waarmee we in onze individuele en maatschappelijke waarden wostelen worden onderzocht. 

De muziek is opvallend, ritmisch opwindend en verkent een breed klankpalet door akoestische en elektrische elementen te conbineren. Daardoor biedt het een prikkelende en stimulerende kij op hedendaagse improvisatie en compositie. 

Met de getalenteerde Sara Serpa en haar vocalen, Tineke Postma op alto sax, Fabian Almazan op de piano, Mark Whitfield JR. op het drumstel en Linda May Han Oh op de akoestische en elektrische bas belooft dit concert een prachtige, toegankelijke vertoning te worden. 

Als bassist en componist met een geweldige reputatie heeft Linda May Han Oh op jonge leeftijd al prestigieuze prijzen gewonnen. Ook heeft Oh samengewerkt met meesters als Pat Metheny, Vijay Iyer, Kenny Barron, Dave Douglas, Joe Lovano en wijlen Geri Allen. Ze was een van de muzikanten uit de recente Pixar-film Soul’, onder muzikale leiding van Jon Batiste, en stond model voor het personage in de film – bassist ‘Miho’. Oh won onlangs haar eerste Grammy voor Best Instrumental Jazz Album als lid van Terri Lyne Carrington’s “New Standards Vol. 1. ”Oh is ook een gerespecteerd docent aan The New School in New York en Berklee College of Music, en maakt deel uit van het Institute for Jazz and Gender Justice onder leiding van Terri Lyne Carrington.

 

Dit concert is verplaatst van de Jurriaanse Zaal naar de Eduard Flipse Zaal. Kaartkopers worden per e-mail op de hoogte gebracht.

“Her innovative range and stellar improvisations have made [Linda] one of the most dynamic rising stars in jazz today.”

The Wall Street Journal

credits

Linda May Ha Oh double bass | Tineke Postma alto sax | Sara Serpa vocals | Fabian Almazan piano | Mark Whitfield JR. drums