Lucie Horsch

Lucie Horsch en het Orkest van de Achttiende Eeuw

Bach, Vivaldi en Namavar: nieuw en oud vinden elkaar
  • za 25 mei ’24
    20:15
    Grote Zaal
  • Exclusief servicekosten: €3,75 per bestelling. Lees hier over het ruilbeleid. 

Een bijzonder programma over blokfluit en stem met werken van J.S. Bach, Antonio Vivaldi en een gloednieuw werk van Reza Namavar.  

Het Orkest van de achttiende eeuw slaat de handen opnieuw ineen met Blokfluittist en zangeres Lucie Horsch. 
  
Bach schreef geen solowerken voor blokfluit, en toch opent en sluit de avond met een concerto van de Duitse grootmeester. De opening werd gearrangeerd door stichter van het Orkest van de achttiende eeuw Frans Brüggen; het sluitstuk arrangeerde Lucie Horsch zelf voor haar instrument. Zo klonk Bach als hij wel voor blokfluit had gecomponeerd!  
  
De Latijnse naam voor blokfluit 'ricordare la voce', betekent letterlijk ‘het herinneren van de stem’. Lucie neemt de proef op de som. Ze arrangeert Bachs concert in a-klein voor blokfluit en brengt de aria 'Stirb in mir, Welt' terug naar de vocale roots.  
Speciaal voor dit programma schrijft componist Reza Namavar een nieuwe werk geïnspireerd op Vivaldi’s dubbelconcert in a-klein. Het dubbel vioolconcert wordt een viool- en blokfluitconcert.  

Dit concert is onderdeel van de serie: barok.

programma

Bach Concert nr.2 in E, BWV 1053 (arr. Frans Brüggen) |  Vivaldi Fluitconcert in C | Vivaldi ‘Vedrò con mio diletto’, uit: Il Giustino | Vivaldi Concert in a, uit: L’Estro Armonico | Namavar Nieuw werk, geïnspireerd op Vivaldi | Bach Concert in a, BWV 1041 (arr. Lucie Horsch)  

credits

Orkest van de Achttiende Eeuw | Lucie Horsch blokfluit