Creative Content Creator (met skills in Motion Graphics)

Ben jij een creatieve duizendpoot met veel ideeën die niets liever wil dan content maken en verhalen wil vertellen middels grafische vormgeving en videoformats? Ben jij het type dat altijd een camera bij de hand heeft, tovert op een beeldscherm en droomt van een wereld waarin jouw content overal te zien is?

De Doelen is op zoek naar een Creative Content Creator die non-stop de mooiste creaties maakt, niet zonder muziek kan en backstage de meest legendarische verhalen weet te ontfutselen. Je kent alle trends en ontwikkelingen binnen de design- en marketing industrie en schudt non-stop ideeën uit je mouw om de identiteit van de Doelen te versterken. 

Wie zijn wij?
De Doelen is al meer dan een halve eeuw een concertgebouw, poppodium, festivalhart, congresgebouw en feestlocatie. Midden in het centrum van Rotterdam, staat concert- en congresgebouw de Doelen, één van de meest iconische gebouwen van de stad. Met 2.200 zitplaatsen in de Grote zaal is de Doelen één van de grootste concertzalen in Nederland en ontvangen wij jaarlijks 330.000 bezoekers. Hier vinden de meest bijzondere concerten, events, bijeenkomsten en congressen plaats. De Doelen is een levendig, vernieuwend, internationaal podium voor muziek, cultuur en ontmoeting waarin talent zich ontwikkelt en bijdraagt aan de verbondenheid van Rotterdam. 

Wat ga je doen?
Als Creative Content Creator kom je te werken binnen een jong en creatief team op de afdeling Marketing & Development. Binnen dit team ben jij verantwoordelijk voor alle online content van onder andere onze social kanalen en de website van de Doelen.

Je springt bij om voor alle concerten en evenementen passende media uitingen en content te maken in de vorm van social media posts, video advertenties, website banners, YouTube video’s en animaties voor onze online en soms offline kanalen. 

Je denkt mee met nieuwe merkcampagnes en communicatie-uitingen waarbij de nadruk ligt op het aanspreken van diverse doelgroepen en ook het vergroten van onze online engagement. 

Je spot kansen om de huidige content te verbeteren en weet in te spelen op nieuwe trends en ontwikkelingen binnen de wereld van cultuur, entertainment en online marketing.

Wie ben jij?

  • Je hebt een HBO-studie gevolgd in de richting van Grafische Media, Vormgeving, Motion Graphics of andere relevante creatieve studie;
  • Je hebt uitgebreide kennis en ervaring met Adobe Creative Suite: voornamelijk Photoshop, After Effects, Premiere Pro, Illustrator en InDesign;
  • Je hebt uitgebreide kennis van animeren en motion graphics (vereiste!);
  • Kennis van filmapparatuur, fotografie en video;
  • Je hebt minimaal 2 a 3 jaar ervaring bij een design bureau en kan dit onderbouwen met een uitgebreide portfolio(website);
  • Je barst van de creatieve ideeën en weet die over te brengen op het team;
  • Je bent in staat vanuit een helikopterperspectief naar een strategie te kijken en deze in al je werk door te voeren. Zonder dat het saai wordt, natuurlijk;
  • Je werkt gestructureerd, waardoor je (zelfs met een team dat dagelijks ideeën over de vloer smijt) zonder stress de ene na de andere social media hit uit je laptop knalt;
  • Je bent een geboren teamplayer en je werkt graag in een team van betrokken en creatieve mensen; 
  • Je bent 32 uur beschikbaar;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Solliciteer nu! 

Wil jij deel uitmaken van ons team, Solliciteer dan nu! 

Stuur je motivatie en CV naar vacature@dedoelen.nl  Je mag ook altijd even bellen of appen met Sophie Zurhaar (HR adviseur) via 06 266 27 999.

De Doelen streeft ernaar een inclusieve organisatie te zijn, een afspiegeling van de stad Rotterdam en hoopt daarom op reacties vanuit verschillende achtergronden, geslacht en leeftijdscategorieën.