Marysia Osu

Harp, Beats & Dreams (Brownswood Recordings)
  • vr 10 okt ’25
    20:30
    de Doelen
    Eduard Flipse Zaal (zitplaatsen met vrije stoelkeuze)
  • Ticketprijs exclusief €3 of €1,5 servicekosten per ticket. Lees hier meer over de servicekosten. 

‘Contemporary album of the month’ – The Guardian

De in Londen gevestigde harpiste Marysia Osu heeft het betoverende nieuwe stuk ‘Seatime’ gedeeld.

Als klassiek geschoolde artiest met een verlangen naar esthetische onafhankelijkheid werkt Marysia Osu aan haar eigen krachtige vorm van vrijheidsmuziek. Met improvisaties die tegen de jazz aanschuren, is ze opgenomen in de kring van Brownswood Recordings – een van onze favoriete labels – dat op 18 oktober haar nieuwe album ‘Harp, Beats & Dreams’ uitbrengt.

Het album is grotendeels in haar eentje opgenomen en volledig thuis geproduceerd – een werkwijze die haar in staat stelde om “verschillende emotionele staten en momenten” te bereiken.

Het nieuwe stuk ‘Seatime’ laat horen hoe Marysia naar buiten reikt, in een poging gevoelens te raken die zich moeilijk laten omschrijven. Het veelgebruikte woord ‘etherisch’ doet geen recht aan wat ze probeert te vangen – er zit een spirituele kwaliteit in deze melodische verkenningen.

Harpspel versmelt met vage elektronica en laat een Marysia Osu horen die – ook bekend als belangrijk lid van Levitation Orchestra – haar solistische identiteit volledig omarmt.

 

“Marysia Osu’s Harp, Beats & Dreams (Brownswood Recordings) is a piece of oddly wonky, disconnected R&B, where Osu’s heavenly harp flourishes are backed by ultra-slow breakbeats and mutilated samples. It’s most effective on the more minimal tracks such as Dream Language or Despite Being in Love, where her solos are drenched in reverb and wreathed in ghostly, highly textured percussion.”

“Marysia Osu’s Harp, Beats & Dreams (Brownswood Recordings) is a piece of oddly wonky, disconnected R&B, where Osu’s heavenly harp flourishes are backed by ultra-slow breakbeats and mutilated samples. It’s most effective on the more minimal tracks such as Dream Language or Despite Being in Love, where her solos are drenched in reverb and wreathed in ghostly, highly textured percussion.”