Veelgestelde vragen

© Marco de Swart

© Marco de Swart

Hoe bestel ik een flexabonnement?

Een flexabonnement bestelt u door vier concerten of meer aan uw winkelmandje toe te voegen. U kunt een concert toevoegen door op de concertpagina op 'kaarten kopen' te klikken. U vindt de concerten in chronologische volgorde via de menu-knop 'Agenda'. Ook kunt u op een seriepagina de losse concerten uit die serie vinden en aanklikken.

Waarom berekent de Doelen servicekosten?

De Doelen brengt voor vrijwel alle evenementen servicekosten bij de verkoop van tickets in rekening. De servicekosten zijn de kosten die voor de Doelen gepaard gaan met het (technisch) mogelijk maken van het betalen, vervaardigen en verzenden van concertkaarten en/of e-tickets. De kosten zijn per transactie verschuldigd. De hoogte van de servicekosten verschillen per betaalwijze. Indien u een ticket bij de kassa koopt, bent u geen servicekosten verschuldigd.
- iDEAL betaling € 2,-
- Creditcard betaling € 4,-
- Telefonisch reserveren en betaling door overmaken € 5,-
- Telefonisch reserveren en betaling aan balie € 5,-
- Telefonisch reserveren en betaling via iDEAL € 4,-

- Tickets versturen € 3,- per verzending
- Tickets zelf printen kosteloos

Mag ik de zaal in als ik te laat ben?

Arriveert u na aanvang van het concert, dan krijgt u bij de eerstvolgende concertonderbreking de mogelijkheid om de zaal in te gaan. Bij concerten waarbij geen geschikt moment is om de zaal te betreden, wordt geen toegang verleend. Kom dus op tijd.

Wanneer moet ik klappen bij concerten met klassieke muziek?

Men applaudiseert bij klassieke concerten als alle delen van een muziekstuk zijn gespeeld. Weet u niet wanneer een muziekstuk is afgelopen? Wacht dan voor de zekerheid tot de rest van de zaal begint te klappen.

Zijn er kledingvoorschriften?

Er gelden geen kledingvoorschriften. 

Ik ben iets verloren, waar kan ik terecht?

Mocht u iets verloren zijn dan kunt u terecht bij de afdeling gevonden voorwerpen. Deze is telefonisch te bereiken via 010 2171700.

Mag ik foto’s of video-opnames maken?

Geluids- en beeldopnamen zijn zonder toestemming van de musici en directie niet toegestaan. Neem contact op via 010 2171700 als u toestemming wilt vragen.

Hoe kan ik het beste naar de Doelen reizen?

Wij raden bezoekers aan met het openbaar vervoer naar de Doelen te komen: trein, bus, tram en metro stoppen op korte loopafstand van de Doelen. Lees hier meer over bereikbaarheid.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Rondom de Doelen zijn 7 parkeergarages op loopafstand.

Kan ik in de buurt van de Doelen iets eten voorafgaand aan een concert?

De Doelen is gelegen in het centrum van Rotterdam en in de buurt vindt u talloze restaurants en eetcafé’s. In ons gebouw bevindt zich de Stadsbrasserie, waar u als concertbezoeker het voordelige Doelenmenu kunt reserveren.

Waar kan ik terecht met een suggestie of klacht?

Klachten of suggesties kunnen worden gericht aan de directie:
Concert- en congresgebouw de Doelen
t.a.v. de directie
Antwoordnummer 1544
3000 WB Rotterdam
telefoon 010 2171700
Als u vragen of opmerkingen heeft, laat ons dat dan via het contactformulier weten, onderaan deze pagina. Door in uw bericht aan te geven wat voor een soort bericht u wilt versturen, komt uw bericht bij de juiste persoon terecht en kunnen wij u snel van dienst zijn.

Waar kan ik overnachten?

Wilt u uw concertbezoek combineren met een overnachting in Rotterdam? De Doelen is via een loopbrug verbonden met het Rotterdam Marriott Hotel, het luxe 5-sterren hotel in het centrum van Rotterdam. Voor informatie over andere hotels, klik hier.

Ik wil graag werken bij de Doelen, zijn er vacatures?

Kijk hier voor een actueel overzicht van onze vacatures.

Ik wil met een grote groep mensen naar een concert komen. Is er een korting mogelijk?

Neem voor reductietarieven voor grote groepen contact op met de Kassa van de Doelen via 010 2171717.

Mogen blindengeleidehonden naar binnen?

Blindengeleidehonden mogen naar binnen. Geeft u dit alsublieft vooraf aan de Kassa door via 010 2171717.

Zijn er rolstoelen aanwezig?

Voor wie slecht ter been is, zijn er rolstoelen verkrijgbaar waarmee u onder begeleiding naar uw plaats kunt gaan. Geef het bij uw bestelling aan als u moeilijk ter been bent. U kunt een rolstoel reserveren via de Kassa van de Doelen via 010 2171717.

Ik heb kaarten gekocht, maar ben verhinderd. Kan ik mijn kaarten teruggeven of ruilen?

U kunt concertkaarten ruilen voor een tegoedbon. Lees hier hoe dit werkt.

Mag ik flyers neerleggen in de Doelen?

Vanwege het uitgebreide aanbod van de Doelen zelf, leggen we alleen flyers van concerten neer die in de Doelen plaatsvinden.

Kan ik met mijn rollator, rolstoel of scootmobiel naar een concert?

De zalen van de Doelen zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. In iedere zaal zijn er voldoende rolstoelplaatsen. Mocht u hiervan gebruikt willen maken, geef dit dan bij u bestelling aan. U krijgt dan een rolstoelplaats toegewezen. Met uw rollator kunt u tot de zaal komen. Tijdens het concert wordt de rollator in de gang geplaatst.

Is er een lift aanwezig?

Er zijn in de Doelen diverse liften aanwezig. Niet alle zitplaatsen zijn ook per lift bereikbaar. Geef het bij uw bestelling aan als u moeilijk ter been bent.

Zijn er stoelverhogers aanwezig?

Bij kinder- en familieconcerten zijn er stoelverhogers aanwezig. Deze vindt u bij de ingang van de zaal. U kunt hier gratis gebruikt van maken.

Tot wanneer kan ik online abonnementen kopen / kaarten kopen?

Abonnementen kunnen worden besteld tot het eerste concert uit de serie begonnen is. Daarna kunnen de concerten alleen los worden besteld en niet meer in serieverband. Kaarten kunnen online tot aanvang van het concert worden gekocht.

Contactformulier

Gebruik onderstaand formulier voor vragen of opmerkingen.
U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.

Winkelmandje

U heeft geen concerten in uw winkelmandje.

Er is iets misgegaan met het laden van dit evenement. Probeer het later nogmaals.