veelgestelde vragen
ruilen en tegoedbon

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met Tickets & Service. 

mag ik mijn ticket(s) ruilen?

Heb je concertkaarten gekocht, maar een keer onverwacht verhinderd? Geen probleem, je kunt de kaarten meestal ruilen voor een ander concert of een tegoedbon.

hoe vraag ik een tegoedbon aan?

Tickets die aan onderstaande voorwaarden voldoen kunnen geruild worden voor een ander concert of tegoedbon. Wij brengen 5,- euro in rekening voor deze service en de kosten worden verrekend met de tegoedbon. 

voorwaarden

  • aanvraag mogelijk tot aan de start van het betreffende concert 
  • uitsluitend voor tickets uit de eigen programmering van de Doelen
  • reeds betaalde administratiekosten worden niet teruggestort bij teruggave van tickets
  • de tegoedbon is één jaar geldig vanaf datum van uitgifte, deze datum vind je op je tegoedbon
  • restitutie en achteraf inleveren van tickets is niet mogelijk

ruilen niet mogelijk

De Doelen behoudt zich gedurende het seizoen het recht voor bepaalde concerten van het tegoedbon- en ruilbeleid uit te sluiten. Concerten (deels) georganiseerd door een externe partner zijn uitgesloten van het ruilbeleid, deze concerten vind je hier.

uitzondering

Heb je een ticket gekocht voor een concert dat later verplaatst is naar een andere datum? Dan heb je recht op restitutie. Stuur een e-mail naar tickets@dedoelen.nl met je ordernummer en IBAN-nummer en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

hoe gebruik ik een tegoedbon?

Als je een tegoedbon hebt, kan je deze gebruiken tijdens de laatste fase van het bestelproces: bezorg- en betaalmethode. Selecteer de optie Doelen Giftcard / tegoedbon. Vervolgens kan je het vouchernummer van de tegoedbon invullen. Het tegoed wordt met de bestelling verrekend en het eventuele restbedrag kan via Ideal of een van de andere betaalmethodes worden voldaan.

hoe besteed ik een tegoedbon?

Je kan de tegoedbon tot 1 jaar na datum van uitgifte besteden, daarna vervalt het recht op tegoed. Controleer voor gebruik de datum op je tegoedbon.

Uw tegoedbon kan als betaalmiddel gebruikt worden online, telefonisch of aan de ticket balie.

  1. log in op de website
  2. plaats de bestelling zoals je gewend bent
  3. bij betaalmethode vink je Doelen Giftcard/ tegoedbon aan en vul je het vouchernummer in
  4. indien het saldo niet toereikend is, kun je het resterende bedrag voldoen met een tweede tegoedbon, Ideal betaling, Podium cadeaukaart of Credit card
tot wanneer is mijn tegoedbon geldig?

De vervaldatum staat vermeld je op de tegoedbon. Is het actuele saldo of de geldigheidsdatum onbekend? Stuur dan een e-mail naar tickets@dedoelen.nl en vermeld hierin de vouchercode.