veelgestelde vragen

Lees hieronder de veelgestelde vragen over een veilig concertbezoek.

toegankelijkheid 

 

ik ben slecht ter been en kan geen trappen lopen. Kan ik toch een plaats reserveren? 

Het is niet mogelijk om een specifieke zitplaats te reserveren, wel een zaaldeel. Wanneer u geen trappen kunt lopen, adviseren wij een plaats te reserveren op de ring. De ring biedt voldoende plaatsen die zonder trap bereikbaar zijn. Geef bij de medewerkers in de zaal aan dat u slecht ter been bent, dan kunnen zij hiermee rekening houden bij het toewijzen van plaatsen. Aarzel niet contact op te nemen met de Kassa als u hierover vragen heeft. 

blijven de concerten toegankelijk voor bezoekers met een beperking? 

Concerten waarbij coronamaatregelen van toepassing zijn blijven toegankelijk voor bezoekers met een beperking. Vanwege de maatregelen zijn er wel minder plaatsen beschikbaar. Neem contact op met de Kassa indien u hierover meer vragen hebt. 

bestellen van tickets en gezondheidscheck 

 

welke concerten heeft de Doelen gepland? 

In onze agenda vindt u de meest actuele informatie over de geplande concerten. De concerten tot en met december 2020 kunnen niet allemaal plaatsvinden zoals oorspronkelijk gepland. Indien nodig zoeken we een passend alternatief.

Let op! Het Rotterdams Philharmonisch Orkest zal de programmering per maand bekend maken. Het laatste nieuws over hun programmering vindt u ook in onze concertagenda.

hoe kan ik tickets kopen voor concerten? 

De tickets zijn zoals vanouds te koop via de website of onze Kassa.

wat houdt de gezondheidscheck in?

Vanwege het coronavirus zijn wij vanuit de Rijksoverheid verplicht u tijdens het bestelproces een aantal vragen te stellen. 

Wij vragen u kritisch naar de volgende vragen te kijken: 

  • Had u één of meerdere van deze klachten in de afgelopen 24 uur? 
    • Verhoging of koorts (38 graden of hoger) 
    • Benauwdheid 
    • Regelmatig hoesten 
    • (Neus)verkoudheid en/of regelmatig niezen 
    • Keelpijn
  • Heeft u op dit moment een huisgenoot of familielid met koorts en/of benauwdheidsklachten? 
  • Heeft u het coronavirus gehad en is dit de afgelopen 7 dagen vastgesteld (in een lab)? 
  • Bent u in quarantaine, omdat u direct contact heeft gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld? 
  • Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus en heeft u in de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij/zij nog klachten had? 

wat moet ik doen als ik niet kan komen?

Indien u één van de vragen uit de gezondheidscheck met 'ja' moet beantwoorden, vragen wij u om thuis te blijven. Mocht u al in het bezit zijn van kaarten, dan kunt u contact opnemen met de Kassa om uw aanwezigheid te annuleren en tickets om te ruilen.  

kan ik een stoel reserveren? 

De concerten zijn ongeplaceerd. Dit betekent dat u niet zelf uw stoel kunt kiezen, uw zitplaats wordt ter plekke aangewezen door onze medewerkers. Wel kunt u kiezen in welk zaaldeel u wilt zitten: parterre, frontring, tribune, ringen links of rechts.  

zaalplattegronden 

e-tickets

We verzoeken u om te kiezen voor e-tickets (pdf) in plaats van tickets per post. E-tickets kunt u voorafgaand aan uw concertbezoek zelf printen of u toont het e-ticket op uw smartphone.  

zaalindeling en placering 

 

hoeveel mensen worden toegelaten in de zaal? 

Op het moment hebben we een ontheffing van de veiligheidsregio om maximaal 250 personen toe te laten in onze zalen met 1,5 meter afstand. Hieronder ziet u de maximale capiciteit van de zalen als alleen de 1,5 meter afstand regel zou gelden. De aantallen zijn exclusief medewerkers van de Doelen en musici.  

Grote Zaal  412 zitplaatsen 
Jurriaanse Zaal  124 zitplaatsen 
Willem Burger Zaal  159 zitplaatsen 

hoe ziet de stoelopstelling in de Grote Zaal eruit? 

In de Grote Zaal staan nog steeds alle stoelen, maar de rijen worden om-en-om gevuld. Op de rij voor en achter u zitten dus geen bezoekers. Tussen twee bezoekers of een huishouden worden steeds drie lege stoelen (minimaal 1,5 meter) vrijgehouden. Als u met meerdere personen komt, wordt uw gezelschap opgesplitst in tweetallen. Voor familievoorstellingen kunnen kinderen wel bij hun (groot)ouders zitten.

hoe vind ik mijn plaats in de zaal? 

Concerten zijn ongeplaceerd. Bij het bestellen van tickets kiest u wel een deel van de zaal waar u wilt zitten: parterre, frontring, tribune, ring of orgelring. Bij het betreden van de zaal wijzen onze medewerkers u een stoel toe op volgorde van binnenkomst. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om iedereen te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom.

kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten? 

Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Dit gaat op basis van vertrouwen. Onze publieksmedewerkers kunnen niet controleren of personen tot hetzelfde huishouden behoren. Huishoudens worden geplaceerd in tweetallen. Jonge kinderen kunnen wel naast hun (groot)ouders zitten.

speelt het orkest ook in een anderhalvemeteropstelling? 

Onze musici bewaren ook 1,5 meter afstand op het podium. In overleg met de dirigent kan dit om Onze musici bewaren ook 1,5 meter afstand op het podium. In overleg met de dirigent kan dit om akoestische redenen leiden tot een andere podiumopstelling dan gebruikelijk. Bij alle concerten is het podium verlengd, waardoor er minder zitplaatsen in de parterre beschikbaar zijn.

concertbezoek 

 

kan mij de toegang tot een concert geweigerd worden? 

Bij het kopen van een concertkaart gaan bezoekers, in aanvulling op de algemene bezoekersvoorwaarden, akkoord met onze hygiënemaatregelen en de regels bij gezondheidsklachten. Medewerkers van de Doelen zullen bij de ingang een kort controlegesprek voeren om gezondheidsrisico’s in te schatten. In geval van gezondheidsklachten kunnen wij u geen toegang tot het concert verlenen. In geval van klachten verzoeken wij u om op voorhand thuis te blijven en contact op te nemen met onze Kassa. Zij zullen coulant omgaan met het ruilen van tickets.

ik heb gezondheidsklachten op de dag van het concert, wat nu? 

Als u gezondheidsklachten heeft op de dag van het concert, vragen wij u om contact op te nemen met onze Kassa. Zij zullen coulant omgaan met het ruilen van tickets voor een ander concert of tegoedbon, zodat u op een later moment alsnog kunt genieten van een concert.

hoe wordt mijn gezondheid gecontroleerd? 

U kunt vooraf gevraagd worden om een gezondheidsverklaring via een app of de site in te vullen, bij de entree kan hiernaar gevraagd worden. Extra informatie hierover ontvangt u via onze servicemail.  

vanaf welk moment zijn de deuren geopend? 

De deuren van de Doelen en de Grote Zaal gaan drie kwartier voordat het concert begint open. 

hoe beweegt het publiek zich door de Doelen? 

Bezoekers komen binnen via de hoofdingang aan het Schouwburgplein. Vanaf de hoofdingang leiden eenrichtingsroutes bezoekers naar de zaal. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om alle bezoekers te begeleiden en te zorgen voor een goede doorstroom.

is de garderobe geopend? 

Nee, de garderobe is gesloten. U kunt uw jas meenemen in de zaal. Grote tassen (groter dan A4-formaat) mogen niet mee het gebouw in.

ik heb kaarten voor twee verschillende concerten op één avond/middag, kan ik in de zaal blijven? 

Na afloop van ieder concert reinigen we de zaal en de foyers. Wij vragen alle bezoekers om na afloop van een concert het gebouw te verlaten, zodat een goede reiniging mogelijk is. U kunt dus niet in de zaal blijven zitten tot het volgende concert begint.

kan ik iets drinken in de foyers voor of na het concert? 

De looproutes naar de zaal leiden u langs een van de buffetten in de foyer, waar u een drankje kunt pakken (inbegrepen in uw ticket). De bar sluit 10 minuten voor aanvang van het concert. U mag het drankje mee naar de zaal nemen (m.u.v. concerten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest). Na afloop van een concert is de bar gesloten en kunt u dus geen drankje aanschaffen. 

waar kan ik zitten vooraf het concert? 

U kunt zowel beneden als boven, dus zowel in hal als foyer een zitplaats zoeken.

is er een drankje inbegrepen in het concert ticket? 

Drankjes zijn inbegrepen en alleen verkrijgbaar voor aanvang. De wijn en fris staat als vanouds op de buffetten en warme dranken bij de bar. De bar sluit 10 minuten voor aanvang van het concert.

hebben de concerten een pauze? 

Onze concerten duren ongeveer een uur en hebben geen pauze.

zijn de wc’s in het gebouw te gebruiken? 

Ja, de toiletten zijn toegankelijk. Wij vragen u om voldoende afstand te bewaren tot andere bezoekers en drukte te vermijden.

kan ik tijdens het concert de zaal verlaten? 

Het is mogelijk om tijdens het concert de zaal te verlaten. Helaas is het niet mogelijk om hierna weer in de zaal terug te keren.

mag ik meezingen of opstaan en juichen tijdens het slotapplaus? 

We vragen onze bezoekers om tijdens het slotapplaus niet op te staan. Bij sta-concerten, hoe fijn het ook is voor de artiest, gelieve niet meezingen. Dit kan namelijk zorgen voor de verspreiding van speekseldruppels. Zorg ervoor dat de verspreiding van eventuele ziektekiemen tot een minimum wordt beperkt.

kan ik na het concert nog even napraten in de Doelen? 

Wij verzoeken u na het concert te blijven zitten totdat u op aanwijzing van onze medewerkers de zaal kunt verlaten. U verlaat de zaal en de Doelen via een duidelijk aangegeven eenrichtingsroute. U dient de Doelen direct te verlaten, helaas is het niet mogelijk om nog even in de Doelen na te praten.

is de Doelen Studio open? 

Helaas is de Doelen Studio tot nader bericht gesloten. 

hygiëne 

 

is het dragen van een mondkapje verplicht? 

Neem een mondkapje mee. Voor uw en onze veiligheid vragen wij iedereen die bij onze concerten aanwezig is een mondkapje te dragen, totdat u op uw plaats zit. Op de zitplaats kunt u het mondkapje afdoen. Bij vertrek verzoeken wij u het mondkapje weer op te doen.

hoe wordt de Doelen schoongemaakt? 

Naast de reguliere schoonmaak zorgt de Doelen voor een intensieve schoonmaak van contactoppervlakken zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen voorafgaand, tussendoor en na ieder concert. Voor bezoekers zijn op voldoende plekken desinfectiemiddelen beschikbaar.

hoe werkt het ventilatiesysteem van de Doelen? 

Het ventilatiesysteem van de Doelen gebruikt lucht van buiten voor luchtverversing en geen recirculatiesysteem. 

cookies

We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren. meer informatie…

cookie instellingen