veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoorden op de veelgestelde vragen.

FAQ

concert- en zaalinformatie

entree concertzalen 

Grote Zaal: Schouwburgplein 50 
Jurriaanse Zaal: Kruisplein 30 
Willem Burger Zaal: Kruisplein 40 
Eduard Flipse Zaal: Karel Doormanstraat 223 

wanneer gaan de deuren open?

De deuren van de Eduard Flipse-, Willem Burger- en de Jurriaanse Zaal (bij pop, jazz en overige genres) gaan om 20:00 uur open.

De deuren van de Grote Zaal en de Jurriaanse Zaal (bij klassieke voorstellingen) gaan open om 19.30 uur. 

mag ik de zaal in als ik te laat ben?

Arriveer je na aanvang van het concert, dan krijg je bij de eerstvolgende concertonderbreking de mogelijkheid om de zaal in te gaan. Bij concerten waarbij geen geschikt moment is om de zaal te betreden, wordt geen toegang verleend. Kom dus op tijd.

ik ben verhinderd, wat nu?

Geen paniek! Je kan je tickets voor de meeste concerten tot 2 dagen voor aanvang van een concert ruilen. De voorwaarden lees je hier. Je kan meestal de tickets ruilen voor een ander concert of een tegoedbon.

De Doelen behoudt zich gedurende het seizoen het recht voor bepaalde concerten van het ruilbeleid uit te sluiten. Concerten georganiseerd door derden zijn uitgesloten van het ruilbeleid, deze concerten vind je hier

wanneer mag ik klappen tijdens klassieke concerten?

Bij klassieke concerten applaudiseert men doorgaans als alle delen van een muziekstuk zijn gespeeld. Weet je niet wanneer een muziekstuk is afgelopen? Wacht dan voor de zekerheid tot de rest van de zaal begint te klappen.

zijn er kledingvoorschiften?

Er gelden geen kledingvoorschriften, tenzij anders aangegeven door de organisatie van het evenement/concert.

wat is de minimum leeftijd voor concerten?

Voor het zelfstandig bezoeken van evenementen (zonder begeleiding van een meerderjarige) hanteren wij een minimum adviesleeftijd van 14 jaar (tenzij anders vermeld op de eventpagina).

Aan bezoekers jonger dan 18 jaar wordt geen alcoholische drank verstrekt.

Bezoekers jonger dan 18 jaar hebben na 23:00 uur geen toegang (tenzij anders vermeld op de eventpagina).

Voor het bezoeken van klassieke concerten hanteren wij een minimumleeftijd van 8 jaar (tenzij anders vermeld op de eventpagina).

ik ben iets verloren, waar kan ik terecht?

Mocht je iets verloren zijn dan kun je terecht bij de afdeling gevonden voorwerpen. Deze is telefonisch te bereiken via 010 2171700.

mag ik foto's of video-opnames maken?

Geluids- en beeldopnamen zijn zonder toestemming van de musici en directie niet toegestaan. Neem contact op met de receptie 010 2171700 voor toestemming.

kan ik in de Doelen voorafgaand aan een concert eten?

De Doelen is gelegen in het centrum van Rotterdam en in de buurt vind je talloze restaurants en eetcafés. In ons gebouw bevindt zich de Stadsbrasserie en in de Doelen Studio ben je van harte welkom voor een borrel en zijn er enkele versnaperingen. 

meer over eten en drinken
  

waar kan ik terecht met een suggestie, klacht of compliment?

Deze kunnen worden gericht aan contact@dedoelen.nl 
Wij streven ernaar om je binnen 10 dagen te beantwoorden. 

is er een pauze tijdens een concert of voorstelling?

Als een voorstelling of concert een pauze heeft wordt dit aangegeven op de concertpagina. De pauzes duren 25 minuten.

hoe wordt de Doelen schoongemaakt? 

Naast de reguliere schoonmaak zorgt de Doelen voor een intensieve schoonmaak van contactoppervlakken zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen voorafgaand, tussendoor en na ieder concert. Voor bezoekers zijn op voldoende plekken desinfectiemiddelen beschikbaar.

hoe werkt het ventilatiesysteem van de Doelen? 

Het ventilatiesysteem van de Doelen gebruikt lucht van buiten voor luchtverversing en geen recirculatiesysteem. 

huisregels de Doelen

Wil je meer weten over de huisregels van de Doelen? Klik dan op onderstaande button!

huisregels

bestellen en betalen

hoe gebruik ik een actiecode?

Indien je een actiecode hebt moet je de volgende stappen volgen:

1.     Login of maak een nieuw account aan
2.     Plaats het concert in de winkelmand en klik op selecteer plaatsen
3.     Bevestig de stoelkeuze
4.     Vul rechtbovenin de actiecode in en klik op activeer
5.     Maak je stoelkeuze, kies het juiste prijstype en klik op bevestigen.
6.     Bevestig je bestelling met doorgaan

hoe gebruik ik een podium cadeaukaart?

Indien je een Podium Cadeaukaart hebt, kan je deze gebruiken tijdens de laatste fase van het bestelproces: bezorg- en betaalmethode. Bij het selecteren van de betaalmethode kies je voor Podium Cadeaukaart en vervolgens voor 'beveiligd betalen'. In het volgende scherm kan je het nummer van de Podium Cadeaukaart en de pincode invullen. Het tegoed wordt met je bestelling verrekend en het eventuele restbedrag kan via Ideal of een van de andere betaalmethodes worden voldaan.

kan ik mijn bestelling annuleren?

Heb je, je vergist tijdens het bestellen en wil je, je bestelling graag annuleren? Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met Tickets & Service. 

hoe werken mobiele tickets?

Zorg dat je de e-tickets (in hoog contrast) op het scherm heeft tegen de tijd dat je aan de beurt bent om te voorkomen dat er een rij ontstaat.

Je kan tickets direct downloaden; het bestand (.pdf) wordt meteen geopend op de smartphone. 

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van de iPhone of Android applicaties om al je tickets te bewaren. Dit gaat als volgt:

1. download de app

iPhone

Met de app Wallet, die standaard op de iPhone zit kan je de mobile tickets opslaan.

Samsung / android

Met bijv. de app WalletPasses (in Google Play store) kan je ook de tickets opslaan. De app heet Kaarten wanneer het is geïnstalleerd.

2. download je mobile tickets

Om de mobile tickets in de app te downloaden, open je op je smartphone de e-mail van de Doelen met de link naar de kaarten Klik bij 2. Smartphone op de eerste link. De app opent automatisch en klik op Voeg toe om het mobile ticket op te slaan.

Let op: Heb je meerdere tickets gekocht, dan dien je per link steeds het ticket in je app op te slaan. De tickets worden per evenement opgeslagen. Heb je voor meerdere voorstellingen kaarten gekocht, dan worden ze per voorstelling opgeslagen. 

3. het scannen van tickets

Wanneer je naar het concert komt, open je de app en zoek je de desbetreffende kaarten. Heb je meer kaarten, veeg dan van rechts naar links om het volgende ticket in beeld te krijgen. Onze gastvrouwen en –heren kunnen dan de QR-code per ticket scannen.

ticket verkoop

Tickets reserveren voor concerten kan via deze website, via e-mail of telefonisch. Lees hier alles over bestellen, betalen, kortingen, servicekosten, en retourneren van tickets.

meer over ticket verkoop

kortingen

Rotterdampas

Krijg maandelijks 50% korting op een selectie concerten met de Rotterdampas. De voorwaarden van de Rotterdampas vind je hier

We Are Public

Bezoek een selectie concerten met je We Are Public-pas! Bekijk het actuele aanbod op wearepublic.nl.

jongerenkorting & CJP-Pas

Ben je 30 jaar of jonger óf heb je een CJP-kaart, dan kun je de meeste concerten bijwonen voor slechts €10. Als je concerten van het Rotterdams Philharmonisch Orkest wilt bezoeken, is dit tarief alleen geldig voor de 2e en 3e rang.

Vergeet niet je CJP-kaart of identiteitsbewijs mee te nemen. Het kan zijn dat je bij de toegangscontrole gevraagd wordt dit te tonen.

Om een ticket te kopen met het kortingstarief moet je aan één van de volgende voorwaarden voldoen:

  • 30 jaar of jonger
  • CJP-pashouder 
  • CJP Docentenpas

Dit tarief geldt voor bijna alle concerten. Lees hier meer over de CJP-pas.

serie-korting: 25% korting bij 4 concerten of meer

Kies 4 of meer losse concerten uit ons programma en ontvang 25% korting over de hele bestelling. Deze aanbieding geldt op een deel van de concerten. 

Deze korting wordt niet verleend op kortingstarieven zoals het CJP- of jeugdtarief. Bij een online bestelling wordt deze korting zichtbaar als ticketoptie.

openingstijden

openingstijden

We zijn geopend voor bezoekers en telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 14 en 18 uur via 010 - 2171717. Behalve op feestdagen.  

 

openingstijden de Doelen Studio

Maandag & dinsdag: bekijk het actuele programma
Woensdag: 13.00 - 18.00 
Donderdag: 13.00 - 23.00 
Vrijdag: 16.00 - 23.00 
Zaterdag: 16.00 - 23.00 
Zondag: 13.00 - 18.00

voorzieningen

welke voorzieningen zijn er?

Er kunnen korte wachtrijen zijn om het gebouw te betreden. Als je niet in de rij kunt staan of hulp nodig hebt, kun je bij Tickets & Service om hulp vragen en even plaatsnemen aan de leestafel. 

We verwelkomen rolstoelgebruikers en geleidehonden.

toiletten 

Er bevinden zich toiletten op elke verdieping van de Doelen. De toiletten op de 2e verdieping zijn ook met de lift bereikbaar.  

garderobe

De garderobes van alle zalen bevinden zich op de eerste verdieping. 

lift 

Er zijn 3 publiekliften in het gebouw. Deze zijn toegankelijk voor rolstoelen. 

oordopjes

Heb je last hebt van het geluid in de zalen? Vraag dan aan een van onze publieksmedewerkers om oordopjes.

toegankelijkheid

De Doelen is toegankelijk voor iedereen. Ben je op zoek naar meer informatie over de route, de lift, zaalplattegronden of heb je andere vragen? Kijk hier voor meer informatie of neem contact met ons op. 

meer informatie over toegankelijkheid

parkeren

De Doelen ligt in het hart van Rotterdam, op korte loopafstand (400 meter) van Rotterdam CS, tram, metro en bushaltes. Rondom de Doelen zijn diverse parkeergarages.

is er parkeerkorting?

Voorafgaand aan het concertbezoek met korting een parkeerkaart boeken kan via parkereninrotterdam.nl.

waar kan ik parkeren?

In de directe omgeving van de Doelen bevinden zich verschillende parkeergarages.

loop ik nog onderlangs via de parkeergarage naarbinnen?

Momenteel is het niet mogeljik om via de parkeergarage beneden de Doelen in te lopen.

waar kan de taxi mij afzetten/ophalen?

Een taxi kan je afzetten/ophalen rond het gebouw van de Doelen. 

P+R: voordelig parkeren

Een voordelige en gemakkelijke manier van parkeren is op een P+R-terrein aan de rand van de stad. Op een P+R-terrein kun je de auto of motor parkeren en verder reizen met het openbaar vervoer. Bekijk hier een overzicht van de P+R-terreinen in Rotterdam.

wegwerkzaamheden centrum Rotterdam

Op verschillende plekken in Rotterdam vinden intensieve wegwerkzaamheden plaats. Onder meer de Schiedamsedijk is beperkt voor verkeer. Kijk voor vertrek voor de actuele situatie en afsluitingen op: www.rotterdamonderweg.nl.

seizoen 2023/2024

wanneer start de verkoop van het nieuwe seizoen?

De start verkoop van het nieuwe seizoen wordt jaarlijks in het eerste kwartaal van het jaar aangekondigd.

wanneer is de voorverkoop van het nieuwe seizoen?

Er zijn jaarlijks voorverkoopmomenten voor onze Patronen, Schutters, Donateuren en seriehouders van de afgelopen 2 seizoenen. De voorverkoopmomenten worden in het eerste kwartaal van het nieuwe jaar aangekondigd. 

welke kortingen zijn er?

seriekorting: 25% korting bij 4 concerten of meer

Kies 4 of meer losse concerten uit ons programma en ontvang 25% seriekorting over de hele bestelling. Deze aanbieding geldt op een deel van de concerten. 

Deze korting wordt niet verleend op kortingstarieven zoals het CJP- of jeugdtarief. Bij een online bestelling wordt deze korting zichtbaar als ticket optie.

korting t/m 30 jaar of CJP 

Voor jongeren hanteren we op een selectie van concerten een speciale kortingsprijs van €10. Check hier welke concerten hiervoor in aanmerking komen. 

Rotterdampas

Er is maandelijks 50% korting op een selectie concerten met de Rotterdampas. De voorwaarden van de Rotterdampas vind je hier