Marketeer Brand & Media

 

 

 

De Doelen, a city that never sleeps!

Midden in het centrum van Rotterdam, op een steenworp afstand van CS, het Oude Westen en de Lijnbaan staat concert- en congresgebouw de Doelen, een van de meest iconische gebouwen van de stad.

Hier vinden bijzondere concerten, congressen, presentaties en feesten plaats. Het gigantische gebouw met haar vele zalen is een continubedrijf, om maar eens een haven term te gebruiken, het draait het hele jaar 24/7 door. Sommigen vergelijken de Doelen met een grote stad die constant doorgaat: ‘A city that never sleeps!’

 

Dit is waarom we je nodig hebben

De Doelen is volop in beweging. Muzikaal, organisatorisch, en ook fysiek. Na de succesvolle streaming-programma’s, ‘de Doelen Lunchbreaks’ en ‘Breeduit’ is de draad weer groot opgepakt wat live concerten en congressen betreft. Daarnaast zijn er grote technische verbeteringen aangebracht, en is de sublieme jaren ‘60 stijl in het interieur hersteld.  Ook aan de plint van alles gaande. Zo is de artiestenfoyer op de hoek Kruis- en Karel Doormanstraat omgetoverd tot een openbare ruimte, een plek waar het goed toeven is voor en na concerten.

Een multifunctioneel cultuurhuis dus, een waar People’s Palace, waar de meest uiteenlopende congressen, beurzen, presentaties en vooral fantastische muziekprogramma’s plaatsvinden. Geen dag, geen programma of concert is gelijk. Dat vergt grote inzet van het Doelen Marketing Team.

Met de aanscherping van de missie en visie van de Doelen en de eis om andere doelgroepen aan te trekken is er behoefte aan een marketeer Brand & Media. Een nieuwe functie, de titel zegt het al, waarbij niet alleen contacten met de media van groot belang zijn, maar zeker ook het verder bouwen van het Doelen merk.  

Met focus op de doelgroepen die nu de Doelen nog niet weten te vinden, zoals jongeren en mensen met een migratie achtergrond. Daarbij spelen het ontwikkelen van toffe merchandising en het neerzetten van de experimentele Studio programmering uiteraard ook een cruciale rol. Een hele interessante baan als je altijd ‘aan’ staat, creatief bent, kan improviseren en natuurlijk dol op afwisseling bent.

 

Dit is wat je gaat doen

Als marketeer Brand & Media ben je een echte merkenbouwer. En zeker niet een van dertien uit een dozijn. De Doelen denkt groot, buiten de lijnen en daar kan jij goed in mee binnen jouw werkgebied van merk & markt/ doelgroepen.

Je werkt nauw samen met je directe collega’s van de afdeling Marketing & Development. Daarnaast werk je nauw samen met andere collega’s: (freelance) creative producers, afdeling programmering, afdeling accountmanagement etc.

Je bent ook vaak in de stad Rotterdam te vinden. Want je gaat erop uit. Je onderzoekt wat er nodig is om ons merk sterk neer te zetten! 

  • Je houdt je bezig met het (door)ontwikkelen en bewaken van ons merk,
    merkidentiteit en imago. 
  • Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van creatieve merkcampagnes. Je bent aanspreekpunt voor alle mediacontacten.
  • Je initieert innovatieve merk activaties, partnerships en/of influencer aanpak passend bij de strategie van de Doelen.
  • Je hebt ruime ervaring met het realiseren van merkdoelstellingen. 
  • Je hebt ervaring met het opzetten van campagnes incl. mediastrategie, creatieve briefing en doorvertalen van communicatiemiddelen 
  • Je gaat voor een sterke positieve ontwikkeling van ons merkimago.
  • Je denkt vanuit onze (beoogde) doelgroepen.
  • Alle (kortlopende) initiatieven zijn volledig in lijn met de merkidentiteit.
  • Jij weet als geen ander het maximale te halen uit samenwerking met in- en externe stakeholders.
  • Je gaat voor lange termijn partnerships en merkrelaties.

 

Wat vragen we van jou?

  • Een relevante HBO of WO-opleiding in een Marketing/Communicatie richting.
  • Affiniteit en ervaring met advertising, merchandise, branding en/of PR.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
  • Werkervaring in de culturele sector is een vereiste.
  • Goede organisatorische en analytische vaardigheden.
  • Visie en inspiratie: je bent een conceptueel denker, kunt besluiten nemen en zorgt voor een naadloze uitvoering.
  • Scherp oog voor creatie én strategie, zonder de beoogde resultaten uit het oog te verliezen.
  • Affiniteit en ervaring met strategie ontwikkeling en uitrol.
  • Een flinke portie energie.

 

Verder ben jij

  •  …een netwerker en een teamspeler pur-sang met een fijne, open en toegankelijke persoonlijkheid;
  • …stressbestendig en oplossingsgericht, en je kunt zowel in teamverband als zelfstandig werken
  • … kwaliteitsgericht, flexibel denkend, accuraat;
  • … efficiënt en gepassioneerd in je werk(wijze);
  • Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels;
  • …indien nodig beschikbaar op avonden en in het weekend;
  • …bij voorkeur woonachtig in Rotterdam en 36 uur per week beschikbaar. 

 

Het aanbod
De volgende voorwaarden kun je verwachten:

  • Inschaling volgens CAO Nederlandse Podia;
  • 8% vakantiegeld;
  • Eindejaaruitkering;
  • Een collectieve pensioenregeling (ABP);
  • Keuze uit deelname aan collectieve verzekeringen;
  • Volop kansen en mogelijkheden om je binnen het culturele icoon van Rotterdam te ontwikkelen.


Interesse
Een gemotiveerde schriftelijke reacties met curriculum vitae kun je tot 30 november 2021 richten aan: vacature@dedoelen.nl. 

Je mag ook altijd even bellen met Brenda Cumaunang (manager HRM) via 06-43227881.

De Doelen streeft ernaar een inclusieve organisatie te zijn, een afspiegeling van de stad Rotterdam en hoopt daarom op reacties vanuit verschillende achtergronden, genders en leeftijdscategorieën.

 

 

 

 

 

cookies

We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren.