Belem & The MeKanics

Dansorgel uit de jaren 60'
Belem & The MeKanics nemen het publiek mee op een reis naar een parallel universum waar kamermuziek flirt met traditionele Europese muziekstijlen. Een ontmoeting tussen Didier Laloy en componist Walter Hus. Hus is medeoprichter van de avant-gardegroep Maximalist en geestelijk vader van het Decap-orgel, een unieke high-techversie van het dansorgel uit de jaren zestig.

Creatieve waanzin
Resultaat is dit project van creatieve waanzin, waarbij Laloy zijn warme en poëtische geluid onderdompelt in de mechanische precisie van Walters orgel. Dit computergestuurd orkestraal ensemble genereert akoestische en organische klanken en bestaat uit vijftien elementen: orgelpijpen, accordeons en percussie-instrumenten. De kleppen van het orgel, de toetsen van de chromatische accordeon, elk hamertje en elk percussiestaafje reageert op een milliseconde.

Belem & The MeKanics
woensdag 24 juni 2019
Jurriaanse Zaal, 20.15 uur