geannuleerd | Ciconia Consort olv Dick van Gasteren

Der Blaue Engel, Berlijn & Parijs in het interbellum
  • vr 13 mrt ’20
    20:15
    inloop vanaf 19:00
    Jurriaanse Zaal
    geannuleerd
  • Prijzen exclusief servicekosten vanaf €2,75 per bestelling (m.u.v. externe verkoop). Meer weten over de servicekosten? Klik hier.

'een spetterend, tot in de puntjes verzorgd ensemble', aldus Klassieke Zaken over Ciconia Consort.

***

Dit concert kan niet worden verplaatst naar een alternatieve datum. Wij hopen Ciconia weer te mogen verwelkomen in een nieuw seizoen. Indien u al tickets heeft ontvangt u zo spoedig mogelijk een e-mail met verdere details.  
 
Voor algemene informatie over onze maatregelen met betrekking tot COVID-19 kijkt u op deze pagina. 
 
** ENGLISH ** 
 
This concert will not be rescheduled, but we hope to welcome Ciconia again during a new season. If you already are in posession of a concert ticket then we will contact you as soon as possible via e-mail to detail the next steps.  

For general information about the COVID-19 measures, please visit this page.  

***

In Der blaue Engel van het Haagse strijkorkest Ciconia Consort komen klassieke muziek, amusementsmuziek en theater samen. Het culturele uitgaansleven van Berlijn en Parijs maakt in de jaren '20 een ongekende bloei door. Het is een periode van politieke satire en humoristische maatschappijkritiek en het klassieke muziekleven bevindt zich in een experimentele fase. Bertolt Brecht maakt in Berlijn zijn vernieuwende epische theater, ook wel theater van de vervreemding of politiek theater genoemd. In Parijs ontstaat in de jaren '20 de Groupe des Six, met o.a. Poulenc en Milhaud. De muziek van de groep wordt gekenmerkt door speelsheid en eenvoud, sterk beïnvloed door populaire muziek, zoals Amerikaanse jazz en variété.

De zusjes Maria en Anuschka Pedano zijn veelzijdige jong talenten met affiniteit voor zowel het klassieke als lichte genre. Maria, als meesterlijke vertolker van het Franse chanson, waagt zich nu ook aan de Duitse liederen van Kurt Weil en Erich Korngold.

We gebruiken diensten als Youtube en Vimeo voor video's en andere media. Om deze te kunnen zien, moet u toestemming geven tot het plaatsen van cookies. meer informatie…

cookie instellingen

programma

Charles Koechlin (1867-1950) - Sur les flots lointain
Kurt Weill (1900-1950) - 'Je ne t'aime pas' en 'Die Moritat von Mackie Messer'
Ernst Křenek (1900-1991) - Fünf kurze Stücke fur Streicher, opus 116
Paul Hindemith (1895-1963) - Trauermusik voor altviool en strijkorkest
Darius Milhaud (1892-1974) - Kammersymfonie no. 4 opus 74 voor strijkers
Erich Korngold (1897-1957) - Mariettes Lied uit: Die tote Stadt en (delen uit) Symphonic serenade opus 39

credits

m.m.v. Maria Pedano zang | Anuschka Pedano altviool

Paul Hindemith Trauermusik voor altviool en strijkorkest | Ernst Křenek Fünf kurze Stücke für Streicher | Darius Milhaud Kamersymfonie nr.4 voor strijkers | Charles Koechlin Sur les flots lointain | Erich Wolfgang Korngold Mariettes Lied (uit Die tote Stadt) | Kurt Weill Je ne t’aime pas en Die Moritat von Mackie Messer (uit Dreigroschenoper) | Erich Wolfgang Korngold Symphonic Serenade op.39

cookies

We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. We onthouden bijvoorbeeld uw persoonlijke instellingen. Ook gebruiken we Google Analytics om inzage te krijgen in de gebruiksvriendelijkheid van de website en deze vervolgens te kunnen verbeteren. meer informatie…

cookie instellingen