Veelgestelde vragen

Hoe bestel ik een flexabonnement?

Een flexabonnement bestelt u door vier concerten of meer aan uw winkelmandje toe te voegen. U kunt een concert toevoegen door op de concertpagina op 'kaarten kopen' te klikken. U vindt de concerten in chronologische volgorde via de menu-knop 'Agenda'. Ook kunt u op een seriepagina de losse concerten uit die serie vinden en aanklikken.

Mag ik de zaal in als ik te laat ben?

Mocht u na aanvang van het concert arriveren, dan zullen onze medewerkers publieksservice u bij de eerstvolgende concertonderbreking de mogelijkheid geven om het vervolg van het concert bij te wonen. Bij concerten waarbij geen geschikt moment is om de zaal te betreden, wordt geen toegang verleend. Kom dus op tijd.

Wanneer moet ik klappen bij concerten met klassieke muziek?

Men applaudiseert bij klassieke concerten als alle delen van een muziekstuk zijn gespeeld. Weet u niet wanneer een muziekstuk is afgelopen? Wacht dan voor de zekerheid tot de rest van de zaal begint te klappen.

Zijn er kledingvoorschriften?

Er gelden geen specifieke kledingvoorschriften. Wel gaan we er vanuit dat u zich netjes en verzorgd kleedt.

Ik ben iets verloren, waar kan ik terecht?

Mocht u iets verloren zijn dan kunt u terecht bij de afdeling gevonden voorwerpen. Deze is telefonisch te bereiken via 010 2171700. 

Mag ik foto’s of video-opnames maken?

Geluids- en beeldopnamen zijn zonder toestemming van de musici en directie niet toegestaan. Neem contact op via 010 2171700 als u toestemming wilt vragen.

Wat als ik moet hoesten tijdens een klassiek concert?

Storende geluiden waaronder uitbundig hoesten worden door het publiek en musici vaak als storend ervaren. Het wordt daarom door uw medebezoekers gewaardeerd dat u, als u moet hoesten, de hinder daarvan zoveel mogelijk probeert te beperken. Mede namens uw medebezoekers danken we u voor uw begrip hiervoor.

Hoe kan ik het beste naar de Doelen reizen?

Wij raden bezoekers aan met het openbaar vervoer naar de Doelen te komen: trein, bus, tram en metro stoppen op korte loopafstand van de Doelen. Lees hier meer over bereikbaarheid.  

Waar kan ik mijn auto parkeren?

Rondom de Doelen zijn 7 parkeergarages op loopafstand.

Kan ik in de buurt van de Doelen iets eten voorafgaand aan een concert?

De Doelen is gelegen in het centrum van Rotterdam en in de buurt vindt u talloze restaruants en eetcafé’s. 

Waar kan ik terecht met een suggestie of klacht?

Klachten of suggesties kunnen worden gericht aan de directie:
Concert- en congresgebouw de Doelen
t.a.v. de directie
Antwoordnummer 1544
3000 WB Rotterdam
telefoon 010 2171750
Als u vragen of opmerkingen heeft, laat ons dat dan via het contactformulier weten, onderaan deze pagina. Door in uw bericht aan te geven wat voor een soort bericht u wilt versturen, komt uw bericht bij de juiste persoon terecht en kunnen wij u snel van dienst zijn. 

Waar kan ik overnachten?

Wilt u uw concertbezoek combineren met een overnachting in Rotterdam? De Doelen is via een loopbrug verbonden met The Manhattan Hotel Rotterdam, het luxe 5-sterren hotel in het centrum van Rotterdam. Voor informatie over andere hotels, klik hier

Ik wil graag werken bij de Doelen, zijn er vacatures?

Als u wilt solliciteren bij de Doelen, klik hier

Ik wil met een grote groep mensen naar een concert komen. Is er een korting mogelijk?

Neem voor reductietarieven voor grote groepen contact op met de Kassa van de Doelen via 010 2171717. 

Mogen blindengeleidehonden naar binnen?

Blindengeleidehonden mogen naar binnen. Geeft u dit alsublieft aan de Kassa door via 010 2171717.  

Mag ik flyers neerleggen in de Doelen?

Er mag zonder toestemming geen publiciteitsmateriaal worden neergelegd in de Doelen. Vanwege het uitgebreide aanbod van de Doelen zelf, leggen we alleen flyers van concerten neer die in de Doelen plaatsvinden. 

Kan ik met mijn rollator, rolstoel of scootmobiel naar een concert?

De zalen van de Doelen zijn toegankelijk voor rolstoelgebruikers. In iedere zaal zijn er voldoende rolstoelplaatsen. Mocht u hiervan gebruikt willen maken, geef dit dan bij u bestelling aan. U krijgt dan een rolstoelplaats toegewezen. Met uw rollator kunt u tot de zaal komen. Tijdens het concert wordt de rollator in de gang geplaatst. 

Is er een lift aanwezig?

Er zijn in de Doelen diverse liften aanwezig. Niet alle zitplaatsen zijn ook per lift bereikbaar. Geef het bij uw bestelling aan als u moeilijk ter been bent.  

Zijn er stoelverhogers aanwezig?

Bij kinder- en familieconcerten zijn er stoelverhogers aanwezig. Deze vindt u bij de ingang van de zaal. U kunt hier gratis gebruikt van maken.  

Zijn er rolstoelen aanwezig?

Voor wie slecht ter been is, zijn er rolstoelen verkrijgbaar waarmee u onder begeleiding naar uw plaats kunt gaan. Geef het bij uw bestelling aan als u moeilijk ter been bent.

Tot wanneer kan ik online abonnementen kopen / kaarten kopen?

Abonnementen kunnen worden besteld tot het eerste concert uit de serie begonnen is. Daarna kunnen de concerten alleen los worden besteld en niet meer in serieverband. Kaarten kunnen online tot aanvang van het concert worden gekocht.
 

Contact

Blijf op de hoogte

Meld u aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de Doelen.

aanmelden

Cookies

We gebruiken cookies om uw bezoek aan deze website zo plezierig mogelijk te maken. Accepteer cookies

Meer informatie

X